بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه های خارجی
پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

**رسانه های عربی

شبکه خبری اسکای نیوز بخش هایی از سخنان صبح امروز مقام معظم رهبری در این دیدار را پوشش داده و نوشت: آنچه تاکنون به دست آمده است، نه اصل توافق و نه محتوای توافق و نه ادامه مذاکره برای رسیدن به توافق را تضمین می کند.

اسکای نیوز در ادامه نوشت: رهبر ایران با بیان اینکه در خصوص مذاکره با آمریکا خوشبین نیست و این موضوع به دلیل تجربه ای است که پیش تر به دست آمده است، گفتند که از مذاکره کنندگان ایرانی حمایت می کند.

این شبکه خبری افزود: رهبر ایران خواستار لغو تحریم های ایران در روز انعقاد توافق نهایی به طور کامل شدند و اعلام کردند که لغو تحریم ها به صورت تدریجی مورد قبول نیست.



**المیادین

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد؛ رهبر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی تأکید کرد که مذاکره با آمریکا تنها بر سر موضوع هسته ای است و هیچ موضوع دیگری را که مربوط به اوضاع داخلی ایران یا منطقه یا جهان شود، شامل نمی شود.

المیادین به نقل از رهبر ایران نوشت که ایران به هیچ وجه اجازه بازرسی از تأسیسات نظامی یا توقف توسعه دفاعی کشور را نمی دهد و هیچ توافقی نباید مانع حمایت ما از برادران مان در جبهه مقاومت در نقاط مختلف جهان شود.



**المنار

پایگاه خبری المنار نیز با پوشش بخشی از سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران نوشت: آنچه تاکنون در مذاکرات هسته ای بدان دست یافته شده است، اصل توافق، محتوای آن و مذاکره ای که به توافق بینجامد را تضمین نمی کند.

المنار نوشت: در خصوص اتخاذ موضع در مذاکرات هسته ای، رهبر ایران تأکید کرد که موضعی در خصوص برنامه هسته ای اتخاذ نکرده اند؛ زیرا هنوز کاری انجام نشده و موضوع الزام آوری میان دو طرف تاکنون به وجود نیامده است.

این شبکه خبری لبنانی همچنین نوشت: رهبر ایران در باره عملیات نظامی عربستان سعودی به یمن تصریح ساخت که عربستان در حمله به یمن اشتباه کرده است و با این اقدام بدعت بدی را در منطقه ایجاد کرد.



**النشره

پایگاه خبری النشره نیز با انعکاس بخشی از سخنان رهبر ایران نوشت: آنچه تاکنون در مذاکرات هسته ای حاصل شده است، اصل توافق، محتوای آن و مذاکره ای که به توافق بینجامد را تضمین نمی کند.

النشره نوشت: رهبر ایران تأکید کرد که نسبت به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم اما از مذاکره کنندگان هسته ایران حمایت می کنم و دست نیافتن به توافق در خصوص برنامه هسته ای بهتر از توافق بد است.

به نوشته النشره رهبر ایران در بخش دیگری از سخنانشان تأکید داشت که عربستان در حمله نظامی به یمن قطعاً ضربه خواهد خورد و بینی اش به خاک مالیده می شود و هرگز در این نبرد پیروز نخواهد شد.



**دویچه وله فارسی

این پایگاه اینترنتی پنجشنبه شب در گزارشی نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر ایران می گوید به این علت تا کنون سکوت کرده که جایی برای موضع گیری وجود نداشته است.

رهبر جمهوری اسلامی گفت : مسئولان می گویند هنوز کاری انجام نشده و چیز الزام آوری نیست؛ نه موافقم نه مخالف.

آیت الله سید علی خامنه ای، با تاکید براینکه همه چیز درجزییات است، احتمال داده که طرف بد عهد مقابل بخواهد در جزییات، کشور ما را محصور کند.

آیت الله خامنه ای در دیدار با مداحان نیز گفته که به رغم بدبینی به مذاکره با آمریکا، با این دور از مذاکرات هسته ای با این کشور موافقت کرده و همچنان از مذاکره کنندگان ایران حمایت می کند.

دویچه وله فارسی توضیح داد: رهبر ایران خاطر نشان کرده که با توافقی که منافع و عزت ملت را حفظ کند موافقیم، اما توافق نکردن شرف دارد به توافقی که منافع و عزت ملت از بین برود.

آیت الله خامنه ای گفته است که در جزییات مذاکره دخالتی نکرده و نمی کند و تنها خطوط اصلی و خطوط قرمزها را به مسئولین، بیشتر به رییس جمهوری ایران گفته است.

او در ادامه اضافه کرده است، اینکه گفته بشود جزییات زیر نظر رهبری است، حرف دقیقی نیست.



**صدای آمریکا

شبکه اینترنتی صدای آمریکا در گزارشی نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در بخشی از سخنان خود در جمع گروهی از زنان ایرانی، در توضیح دلیل موضع گیری نکردن خود در این زمینه گفته، جایی برای موضع گیری وجود ندارد، زیرا مسئولان کشور و مسئولان هسته ای می گویند هنوز کاری انجام نگرفته و هیچ موضوع الزام آوری میان دو طرف بوجود نیامده است.

آیت الله خامنه ای در ادامه افزوده اند که اگر از من سئوال شود که آیا موافق مذاکرات اخیر هسته ای هستم یا مخالف، می گویم نه موافق هستم و نه مخالف، چون هنوز اتفاقی نیفتاده است.

صدای آمریکا با اشاره به آن بخش از سخنان آیت الله خامنه ای که گفته اند اگر در این مذاکرات به جایی برسیم، آنگاه تجربه آن را در مذاکرات بعدی دنبال خواهیم کرد، این اظهارات را نشانه بسیار مثبتی دانست.

آیت الله خامنه ای سال گذشته در واکنش به گفت وگوهای ایران و آمریکا برای یافتن راه حلی دیپلماتیک برای حل و فصل مسالمت آمیز پرونده هسته ای ایران، گفته بود که هرچند به طرف آمریکایی اعتماد ندارد، اما با گفت وگوهای دولت حسن روحانی با مقام های دولتی آمریکا در این زمینه مخالفتی هم ندارد.

آیت الله خامنه ای در سخنان روز پنجشنبه خود نیز بار دیگر بر حمایت خود از مذاکرات جاری، با وجود بی اعتمادی به طرف آمریکایی، تاکید کرده و گفته است که من از توافقی که عزت ملت ایران را تأمین کند، صد در صد حمایت می کنم و اگر کسی بگوید که رهبری با رسیدن به توافق مخالف است، سخن خلاف واقع گفته است.

خاورم**9329**1504**1917/1859


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 273
بازدید هفته : 305
بازدید ماه : 2055
بازدید کل : 160296
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1